wtorek, 30 października 2012

Serowiec

Hejka :)
W jakże dzisiejszy ponury i wietrzny, zimny angielski wieczór przychodzę do was ze słodkim ciachem :).
Robi się go bardzo szybko i jest bardzo pyszne :).

Serowiec:

Na początek należy upiec biszkopt. (nie podaję przepisu gdyż każdy ma swój sprawdzony) :)

Masa serowa:
70 dkg twarogu (mielony)
3/4 kostki masła
1 i 3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy (jeżeli zwykła (mała) torebka to dajemy pół)
6 jaj
2-3 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki mleka

Ubić białka. Do dużego garnka wsypać cukier i masło. Rozpuścić. Dodać cukier waniliowy, twaróg, żółtka. Wszystko dokładnie wymieszać. Z twarogu mogą robić się grudki, większe należy rozmieszać a te mniejsze w ciągu mieszania same się rozpuszczą. Do masy dodać białka, delikatnie mieszając połączyć obie masy. W międzyczasie w małym garnuszku połączyć mleko z mąką ziemniaczaną. Masę mleczną dodać do masy serowej i mieszać wszystko do momentu zagotowania.
Od razu po zagotowaniu masę przelać na biszkopt. (masa bardzo szybko przywiera do garnka także trzeba ciągle mieszać)

Polewa:
kostka masła lub margaryny
8 łyżek cukru
6 łyżek kakao
2 łyżki wody

Wszystko podgrzać, nie doprowadzając do momentu zagotowania. Polać ciasto. Pozostawić do zastygnięcia.




Et voila 
Bon appétit



9 komentarzy:

  1. wyglada miodzio :D! Ja jestem tak cieplolubna,ze dla mnie 5 stopni to mroz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. MMMM ! Wypróbuję przepis w niedziele ! Wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności :) Martusia obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://madamedeluxe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam mniam kupiłaś moje serce tym ciasteczkiem :*** ;P pozdrawiam www.szafa-z-ciuchami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobilas smaka! Musze zjesc cos slodkiego... Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz. Jeżeli masz ochotę zapraszam do zaobserwowania mojego bloga. Jak tylko będę miała chwilkę to odpowiem i się zrewanżuję.